14 februari 2012

Soshibloggens första inlägg!

Jag satt en dag uttråkad framför datorn, i en tid då Youtube ännu inte hade bytt utseende, och råkade av en slump klicka mig fram till den excentriska videon för T-aras "Ya ya ya". Där satt jag, allt för van vid den amerikanska musikindustrin, och såg det nästan som ett skämt. Men efteråt ville jag se den igen, och igen, och fortsatte att klicka vidare bland relaterade videoklipp och under loppet av en dag blev jag snabbt helt tagen av denna underbara musik, Kpop.

Taeyeon, så söt~ :)
Det var en grupp som fick mig att nästan falla ur stolen; "SNSD", "So Nyeo Shi Dae", eller "Girls' Generation" vad man nu vill kalla dem. Jag hade helt förändrats, dessa nio tjejer gav mig mer än vad hela den amerikanska musikmaskinen någonsin skulle kunna ge mig.

Sedan dess har jag följt dem så gott det går från Sverige (det går ganska bra faktiskt), lärt mig om dem, sett program där de medverkat, sett konserter (bara online tyvärr) och självklart lyssnat på deras musik. Men jag har alltid tyckt att det fattats ett svenskt "rum" för dem, och istället för att vara besviken över det så bestämde jag mig för att starta en egen blogg om just SNSD! :)

Så här e den! Planerar att skriva mest om Girls Generation, vad de håller på med nu och vad som kommer hända i framtiden osv. Är övertygad om att det finns många SONEs där ute!

Lämna gärna en kommentar om du vill säga något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar