15 februari 2012

Invincible Youth 2 vs. Originalet

Medlemmarna i säsong 2!
Invincible Youth 2 har hållit på ett tag nu, där Sunny och Hyoyeon tillsammans med medlemmar från andra tjejgrupper ska lära sig mer om hur det är att leva på landet. Men detta är alltså säsong 2, med nya medlemmar (förutom Sunny som var med förra gången också) och nya programledare.

Roligt att de gör en andra säsong tycker jag (och när jag säger säsong menar jag inte 6-12 avsnitt, säsong 1 hade 58 avsnitt och sträckte sig över ett år!), men hur bra lever den upp till sin föregångare? jag tänkte jag skulle göra en liten jämförelse, med mina egna åsikter såklart :)

1: Medlemmarna Originalet hade väldigt bra och roliga medlemmar, men det har säsong 2 också! Saken är den att de inte har samma personkemi, de andra blev liksom verkligen vänner med varandra. Men förhoppningsvis så kommer det med tiden :)

Sunny och Shinyoung
2: Programledarna Sorry, men här har inte säsong 2 en chans... deras programledare känns stela och är inte lika roliga som i originalet. Där hade vi t ex. Shinyoung som var otroligt rolig i varje avsnitt!

3: Upplägget Här har inte jätte mycket ändrats, det handlar fortfarande om att tjejerna ska göra olika saker för att lära sig om livet på landet och hjälpa befolkningen i byn där de spelar in. Men det känns inte som energin finns kvar på samma sätt, det hela känns stelare och mer onaturligt, inte lika spontant kan man säga.

4: Platsen Vad man tycker om platsen är nog väldigt personligt, men jag föredrar ändå byn från säsong 1 för det var en liten by ute på landet där de odlade, tog hand om djur och skötte om det gamla huset där de också sov över ibland. Nu är de i en fiskeby på kusten där de gräver efter bläckfisk i lera och "bor" i en nybyggd villa... jaja alla tycker säkert olika ;)

Så enligt mig var originalet bättre, jag kommer säkert se om den nån gång för jag tyckte så mycket om den. Men vi får hoppas på att säsong 2 förbättras med tiden, och det tycker jag faktiskt den redan har gjort till viss del, det är ju liksom bättre än 99% av allt som visas på svensk tv ändå så... 

För er som vill se original säsongen så har Soshisubs (en del av Soshified.com) översatt alla avsnitt där Sunny och Yuri är med, men de andra avsnitten är också översatta så oroa er inte ;) se dem här: ithetimes.wordpress.com/kbs2-invincible-youth-season-1-eng-sub/

Originalmedlemmarna! Sunhwa, Hyomin, Goo Hara, Yuri, Shinyoung (programledare), Narsha, Sunny och HyunA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar