15 februari 2012

Farliga killar?


När jag fick höra att SNSD skulle göra en tv-serie där alla medlemmarna skulle vara med blev jag självklart väldigt intresserad, jag pratar om "Girls Generation and the dangerous boys" som programmet heter på engelska. För er som inte har sett det så är det reality-tv som handlar det om 5 "farliga" killar som tjejerna i SNSD ska forma till att bli snällare och artigare människor. 

Sooyoung och Tiffany med sin "farliga kille"
Hur som helst, i början kände jag inte att serien riktigt tilltalade mig, det är mycket moralskola i programmet. Rökning, supande och svordomar är problemen de mest fokuserar på, jag säger inte att det är fel att koncentrera sig på sånt, för det är verkligen stora problem, särskilt om man är ung som killarna är. Men ibland kunde det kännas som vägen för att leva det "rätta" livet var lite väl smal.


Sen så är det väll viktigt att säga att det inte är tjejernas fel, de gör verkligen bra ifrån sig i programmet :)

Allt eftersom jag såg fler avsnitt så tyckte jag mer och mer om serien, den känns mer nyanserad nu och det handlar mer om att killarna ska bättre, inte bara bli bättre.

En nackdel med programmet är att man inte får se tjejerna tillräckligt mycket, fast så känns det ju nästan alltid... åh~ Senaste avsnittet jag såg, nr 8, tyckte jag var det bästa hittills och höjdpunkten var när Sunny spelade en sexig advokat (som ett skämt såklart~) vilket verkade irritera Taeyeon hihihi :) Se klippet här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar