17 februari 2012

The Boys

Sooyoung och Hyoyeon
Jag har skrivit ganska mycket om olika tv-program på sistone, så jag tänkte det var dags att fokusera på det SNSD faktiskt är kända för; deras musik (ok, de är kända för deras personligheter, utseende och en massa andra saker också såklart!). Deras nyaste album "The Boys" kanske också är deras mest kontroversiella, men varför?

Varje nytt album från Girls Generation är extremt efterlängtat, och har därmed blivit ganska hypat när det väl kommer ut. The Boys var inget undantag, vilket har gjort att vissa inte har fått sina förväntningar helt uppfyllda.

Jag minns själv när videon för "The Boys" (albumet och första låten delar alltså samma namn) skulle komma ut, man hade sett preview-videon på 30 sec typ 100 gånger, kollat in alla bilder man kunnat komma över och själv tänkt hur videon skulle kunna se ut.

Jag satt där, en flik på youtube (det var där videon officiellt släpptes), en annan flik  i soshified forumet, och chattade med andra superspända SONEs. 

Sen när videon hade släppts kom åsikterna ganska snabbt, även från fansen, många tyckte den hade en konstig refräng och att rappdelen  inte passade in. Och för att vara ärlig så tilltalade inte den här låten mig lika mycket som deras andra har gjort/gör.

Men framgångsrik blev den, tog hem priser vecka efter vecka och vi satt framför våra datorskärmar och var så stolta ^_^



Tiffany och Yuri
Sen så var det det där om den andra singeln... att förvänta sig en andra, ja kanske t o m en tredje, singel är ganska normalt, så när det meddelades att "Mr. Taxi" (koreanska ver.) skulle bli nästa singel blev några lite besvikna (Mr. Taxi var den stora låten när tjejerna turnerade i Japan 6 månader tidigare). Och ovanpå det så var videon för den "nya" singeln en inspelad konsert.


Det finns många åsikter om detta, men oavsett vad man tycker så kan man inte klaga på tjejerna, de har gjort ett jättebra jobb från början till slut. Jag blir verkligen imponerad av dem, sånt stressigt schema hela tiden men ändå ett leende på läpparna var de än är ^_^ Och vilka låtar som blir till singlar och hur videorna ska vara utformade är nog tyvärr utanför deras kontroll.

Albumet är i alla fall fullt av bra låtar, min favorit just nu heter "Diamond"; en väldigt söt låt som helt är på engelska :) video i slutet av inlägget! >>oops! skrev fel här, den låten är ifrån "SMTown Winter Album" (2011), inte The Boys...  sorry~

Tack för att du läste detta ganska långa inlägg, har du några åsikter om "The Boys" får du gärna dela med dig :) 


Och föresten! du har väll hört att albumet nu har släppts i USA och har ett lägre pris (men vad jag har hört så är förpackningen av sämre kvalité också), vet inte säkert om denna version finns i Sverige ännu, men kolla runt och fråga! (att importera från utlandet kan ju vara ganska dyrt och krångligt).


ps. Jag har fixat så att alla kan skriva kommentarer nu, yay!~ :)

1 kommentar: